Title
|
بررسی میزان پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
پذیرش، فناوری، فناوری اطلاعات وارتباطات، دانشجویان
|
Abstract
|
پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان یکی از مهم ترین پیشرانه های تحول در جوامع معاصر، نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت بخش های مختلف از جمله آموزش عالی ایفا می کند. به عبارت دیگر فناوری اطلاعات و ارتباطات از شاخص های مهم رشد و توسعه محسوب می شود. با کمک ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی می توان تقریبا هر چیزی را در مقیاس جهانی مطرح کرد(هاشمی نژاد و حجازی، 1392). فناوری اطلاعات و ارتباطات، الگوی فکری آموزش را دگرگون، مدل های موجود آموزشی را غنی تر و شیوه های آموزشی جدیدی ایجاد می کند؛ که در آنها یادگیرنده نقش فعالی داشته و بر یادگیری خودراهبر، مستقل، انعطاف پذیر و تعامل کننده تأکید دارد (فرج الهی و ظریف صنایعی، 1388). با توجه به روند رو به رشد استفاده از ICT در سراسر جهان، ضرورت و اهمیت بررسی میزان پذیرش و استفاده از این فناوری توسط دانشجویان دانشگاه ها، به ویژه در کشورهایی که در حال توسعه هستند، بیش از پیش احساس می شود. در این راستا، بررسی میزان پذیرش و استفاده از ICT توسط دانشجویان دانشگاه شهید مدنی اهمیت ویژه ای دارد که در ادامه به تفصیل به بررسی دلایل آن پرداخته می شود.
|
Researchers
|
(Student)، Abolfazl Ghasemzadeh (Primary Advisor)، Rouhollah Mahdiuon (Advisor)
|