Research Specifications

Home \نقش اشتیاق تحصیلی و ذهنیت های ...
Title نقش اشتیاق تحصیلی و ذهنیت های طرحواره ای بر رفتارهای نامطلوب کلاسی دانش آموزان مقطع دبیرستان
Type of Research Thesis
Keywords اشتیاق تحصیلی ،ذهنیت های طرحواره ای ، رفتارهای نامطلوب کلاسی
Abstract از آن جایی که زیربنای هر جامعه مربوط به افراد آن جامعه در تمام زمینه های زیستی ، اجتماعی و اخلاقی است و از مهم ترین دغدغه های کارشناسان آموزشی و پرورشی ، پرورش و تربیت افراد با رفتارهای مطلوب اجتماعی می باشد پیش بینی ، شناسایی و کنترل رفتارهای نامطلوب کلاسی موضوعی اساسی بوده ، از طرفی بروز این رفتار ها در مدارس مقطع دبیرستان افزایش روز افزون دارد، لذا مطالعه و بررسی آن ها از همه جهت ضروری است تا جلوی روند صعودی آن گرفته شود. بنابراین پژوهش حاضر قصد دارد نقش اشتیاق تحصیلی و ذهنیت های طرحواره ای را بر رفتارهای نامطلوب کلاسی دانش آموزان بررسی کند. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانش آموزان مشغول به تحصیل در دوره ی دوم متوسطه که در حال تحصیل هستند خواهد بود ، روش نمونه گیری هم به صورت تصادفی طبقه ای و با استفاده از جدول کرجسی مورگان انجام خواهد شد. به منظور اندازه گیری و ارزیابی متغیر های پژوهش از پرسشنامه ها استفاده خواهیم کرد که شامل پرسشنامه ی اشتیاق تحصیلی فردریکس ، بلومنفید و پاریس (2004) ، پرسشنامه ی ذهنیت های طرحواره ای یانگ (2008)و پرسشنامه ی بی انضباطی مصرآبادی ، پیری و استوار (1392)می باشد. داده های حاصل شده از پرسشنامه ها با روش آماری تحلیل رگرسیون چندگانه جهت رد یا تایید فرضیه ها تحلیل خواهد شد.
Researchers (Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، abolfazl farid (Advisor)