Research Specifications

Home \برآورد میان افت حجم (VL) تونل ...
Title برآورد میان افت حجم (VL) تونل های مکانیزه بزرگ مقطع در خاک های دانه ای و چسبنده (مطالعه موردی خط2 مترو تبریز)
Type of Research Thesis
Keywords افت حجم، تونل های بزرگ مقطع، تونسازی مکانیزه، زمین های خاکی، مترو تبریز
Abstract افت حجم یکی از مهم ترین عوامل موثر در ایجاد نشست زمین است که می تواند خسارات جدی به سازه سطحی، تاسیسات زیر بنایی و محیط زیست وارد کند. نشست در محیط های شهری عامل تعیین کننده ای برای طراحی تونل می باشد. در نتیجه باید افت حجم به طور دقیق برآورد شود. چون در مرحله ی طراحی تخمین میزان نشست با فرض میزان افت حجم انجام می گیرد. با توجه به اینکه در طراحی پروژه ها و در مرحله طراحی محاسبه ی نشست ها با فرض افت حجم انجام می گیرد اگر فرض درست نباشد و فرض ما اوردیزاین باشد میزان نشست های سطحی را بیشتر از واقعیت به ما خواهد داد، که این امر منجر می شود سازه های سطحی در رده ریسک های بالا قرار گیرند و ما مجبور به عملیات تحکیم و بهسازی باشیم قبل از اجرای تونل، که سبب افزایش هزینه پروژه می شود. و اما اگر کمتر از واقعیت باشد، رده ی ریسک سازه ها را مقادیر کمتری نشان می دهد که این نیز منجر می شود در حین احداث تونل سازه ها دچار آسیب شوند. در نتیجه باید مقدار واقعی افت حجم محاسبه شود،مخصوصا در تونل های بزرگ مقطع، که طبیعتا نشست های سطحی بیشتری نسبت به تونل های کوچک ایجاد می کند، این موضوع دارای اهمیت دوچندان خواهد بود.
Researchers (Student)، Amir hassan Rezaei Farei (Primary Advisor)