Research Specifications

Home \رابطه فشار تحصیلی و جهت گیری ...
Title رابطه فشار تحصیلی و جهت گیری انگیزش درونی و بیرونی در دانشجویان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کرکوک
Type of Research Thesis
Keywords خود ارزشمندی، تحصیل، جهت گیری هدف، والدین
Abstract پژوهش ارائه شده به بررسی رابطه بین جهت گیری انگیزشی و فشار تحصیلی دانشجویان می پردازد. در این پژوهش، فشار تحصیلی به عنوان یک مفهوم چندبعدی تعریف شده که تحت تأثیر عوامل روان شناختی، اجتماعی و محیطی قرار دارد. محققان بر این باورند که نوع انگیزه دانشجویان (درونی یا بیرونی) تأثیر مستقیمی بر نحوه ادراک و مدیریت فشار تحصیلی دارد. دانشجویان با انگیزش درونی، تکالیف تحصیلی را به دلیل علاقه ذاتی انجام می دهند و چالش ها را فرصتی برای رشد می بینند، در حالی که دانشجویان با انگیزش بیرونی بیشتر تحت تأثیر عوامل خارجی مانند نمرات و تأیید اجتماعی قرار دارند و استرس بیشتری را تجربه می کنند. این مطالعه با تمرکز بر دانشجویان عراقی، به دنبال شناسایی راهکارهایی برای کاهش فشار تحصیلی و تقویت انگیزش درونی است.
Researchers (Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)