Research Specifications

Home \نقش سواد برنامه ریزی درسی در ...
Title نقش سواد برنامه ریزی درسی در تدریس فکورانه و مدیریت تعارض کلاس درس در بین معلمان
Type of Research Thesis
Keywords سواد برنامه ریزی درسی، تدریس فکورانه، مدیریت تعارض کلاس درس
Abstract این پژوهش به بررسی نقش سواد برنامه ریزی درسی معلمان در تدریس فکورانه و مدیریت تعارض کلاس درس می پردازد. سواد برنامه ریزی درسی شامل دانش، مهارت و نگرش معلمان نسبت به برنامه های درسی است که می تواند بر کیفیت تدریس و مدیریت کلاس تأثیرگذار باشد. تدریس فکورانه فرآیندی است که معلمان به تحلیل و ارزیابی روش های تدریس خود می پردازند، و مدیریت تعارض شامل راهبردهایی برای حل اختلافات در کلاس است. هدف پژوهش، تحلیل رابطه میان این سه متغیر و ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد معلمان است. با استفاده از روش همبستگی، داده ها از 302 معلم شهرستان اسکو جمع آوری خواهدشد و با ابزارهایی استاندارد مانند پرسشنامه های سواد برنامه ریزی، تدریس فکورانه و مدیریت تعارض تحلیل خواهد شد. نتایج این پژوهش می تواند به طراحی دوره های آموزشی برای معلمان، ارتقای استانداردهای آموزش و بهبود محیط یادگیری کمک کند. نوآوری پژوهش در بررسی همزمان تأثیر سواد برنامه ریزی بر تدریس فکورانه و مدیریت تعارض است که تاکنون کمتر موردتوجه قرار گرفته است.
Researchers (Student)، isa barghi (Primary Advisor)، Behboud Yarigholi (Advisor)