Title
|
رابطه بین نگرش به استفاده از فناوری های آموزشی با تغییر نقش معلم و عدالت آموزشی
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
فناوری اموزشی، نقش معلم، عدالت آموزشی
|
Abstract
|
عدالت آموزشی به عنوان یکی از ابعاد کلیدی عدالت اجتماعی، نقش مهمی در نظام آموزش وپرورش ایفا می کند. در این میان، فناوری های آموزشی به عنوان ابزاری نوین می توانند به برقراری عدالت آموزشی از طریق گسترش فرصت های برابر یادگیری و کاهش شکاف های آموزشی کمک کنند. از سوی دیگر، این فناوری ها موجب تغییر نقش معلم از انتقال دهنده دانش به تسهیل کننده یادگیری می شوند. پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین نگرش به استفاده از فناوری های آموزشی، تغییر نقش معلم و ارتقای عدالت آموزشی می پردازد. یافته های پژوهش های پیشین نشان می دهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) می تواند از طریق افزایش دسترسی، بهبود کیفیت تدریس و ایجاد فرصت های یادگیری متنوع، بر عدالت آموزشی تأثیر بگذارد. همچنین، پذیرش فناوری های آموزشی توسط معلمان و توانمندسازی آن ها در این زمینه، عاملی کلیدی در موفقیت نظام آموزشی در تحقق عدالت است. این پژوهش تلاش دارد تا با بررسی این ارتباط، درک عمیق تری از چگونگی تأثیر فناوری بر تغییر جایگاه معلمان و تحقق عدالت آموزشی ارائه دهد.
|
Researchers
|
(Student)، Behboud Yarigholi (Primary Advisor)، Sirous Asadian (Advisor)
|