Research Specifications

Home \اثر بخشی بازی آموزشی دقت بر ...
Title اثر بخشی بازی آموزشی دقت بر کاهش خطاهای املایی و عزت نفس دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب نوشتن
Type of Research Thesis
Keywords بازی آموزشی، خطا های املایی، دقت، عزت نفس، اختلال یادگیری ویژه، آسیب نوشتن، هوش مصنوعی
Abstract ضرورت اجرای این طرح پیشنهادی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: 1. شیوع بالای اختلالات املایی (7 درصد دانش آموزان) و تأثیر منفی آن بر پیشرفت تحصیلی و توسعه اجتماعی-عاطفی دانش آموزان 2. کاهش عزت نفس در دانش آموزان با اختلالات یادگیری، به ویژه اختلال نوشتن، که مانعی جدی برای پیشرفت تحصیلی و اجتماعی آنان است 3. ناتوانی روش های سنتی آموزش در پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد این گروه از دانش آموزان و فاقد بودن انعطاف و شخصی سازی لازم 4. نیاز به مداخلات آموزشی مؤثرتر که بتواند همزمان بر بهبود مهارت های نوشتاری و افزایش عزت نفس دانش آموزان تأثیر بگذارد 5. پتانسیل بالای فناوری هوش مصنوعی و بازی های آموزشی در ایجاد محیط های یادگیری تعاملی و انعطاف پذیر که به نیازهای روانشناختی دانش آموزان توجه می کند 6. ضرورت تلفیق فناوری پیشرفته هوش مصنوعی با نیازهای آموزش ویژه برای ارتقای کیفیت آموزش و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
Researchers Mohammad Tareh (Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)