Research Specifications

Home \اثربخشی قصه گویی به روش ...
Title اثربخشی قصه گویی به روش دیجیتال بر درگیری تحصیلی و مهارت های خواندن دانش آموزان ابتدایی شهرستان چابهار
Type of Research Presentation
Keywords مهارت های خواندن، درگیری تحصیلی، قصه گویی.
Abstract توجه به درگیری تحصیلی و مهارتهای خواندن دانشآموزان در مقطع ابتدایی از اهمیّت بالایی برخوردار است. پژوهش حاضر به منظور اثربخشی قصهگویی به روش دیجیتال بر درگیری تح صیلی و مهارتهای خواندن دان شآموزان نارساخوان ابتدایی شهرستان چابها ر انجام پذیرفت. این پژوهش از نوع پژوهش های کاربردی و به صورت شبه آزمایشی با استفاده از پیشآزمون و پسآزمون بود. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دان شآموزان نارساخوان پایه پنجم ابتدایی شهرستان چابها ر در سال 1403 بودند که نمونه مورد مطالع ه 40 نفر از دان شآموزان نارساخوان پایه پنجم ابتدایی شهرستان چابهار بودند که بصورت نمونه گیری تصادفی انتخاب و در 10 جلسه آموزش در دو ماه و نیم مورد آموزش قصهگویی به روش دیجیتال قرار گرفتند و به منظور گردآوری داد هها از پرسشنامه درگیری تحصیلی و مهارت خواندن استفاده شد. برای تحلیل آماری دادهها از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. یافت هها نشان داد که اجرای برنامه قصه گویی به روش دیجیتال میتواند درگیری تح صیلی دانشآموزان نارساخوا ن ابتدایی شهرستان چابهار ر ا افزای ش دهد. همچنین اجرا ی برنامه قصهگویی به روش دیجیتال موجب بهبود مهارتهای خواندن دانش- آموزان ابتدایی شهرستان چابهار میشود. با توجه به اثربخشی این روش آن را م یتوان در زمره رو شهای آموزشی، تربیتی، پرورشی و حتی درمانی مؤثر و مقرون به صرفه برای افزایش کیفیت تعاملات کودک با جامعه و دیگر افراد قرار داد و از آن در مراکز آموزشی و درمانی به صورت بهینه استفاده کرد.
Researchers Jafar Bahadorikhosroshahi (First Researcher)، (Second Researcher)