Research Specifications

Home \سیاستهای حقوقی تجارت ...
Title سیاستهای حقوقی تجارت الکترونیکی در عرصه فضای مجازی در حقوق ایران و عراق
Type of Research Thesis
Keywords تجارت الکترونیکی، فضای مجازی، حریم خصوصی و امنیت داده ها، قراردادهای الکترونیکی
Abstract پیدایش وسایل ارتباط الکترونیکی و بهره گیری روزافزون از آنها در امر تجارت، موجب شکل گیری سازوکاری ویژه برای بازرگانی با عنوان تجارت الکترونیکی شده است. توسعه این نوع تجارت و مزایای بسیار آن از جمله سرعت و ارزانی کشورهای مختلف را به تلاش برای ساماندهی آن تشویق کرده است(احمدی جشفقانی و شاهرخی،1397). سریع بودن تحولات و پیشرفت ها در تجارت الکترونیکی و تعدد مسایل حقوقی مطرح در آن، آثاری را در پی دارد. از جمله این آثار آن است که نمی توان همه چیز را در قالب قوانین پیش بینی کرد. به عبارت دیگر، همانند تجارت الکترونیکی، حقوق حاکم بر این عرصه هم به طور مکرر در حال به روز شدن و توسعه است و به موازات پیشرفت هایی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات روی میدهد، در صورت لزوم دستخوش تحول و توسعه می شود(حیدری و جعفری،1399). این حد از توسعه و تحول را کمتر می توان در سایر گرایشهای حقوق مشاهده کرد. البته زیربنای قواعد حقوقی قابل اجرا در تجارت الکترونیک، متفاوت از آنچه در دیگر شیوه های تجارت به کار گرفته میشوند نیستند. در عین حال، اینکه اصول حقوقی چگونه در تجارت الکترونیکی به کار گرفته میشوند و چه تشریفاتی برای اعتبار ارتباطات الکترونیکی باید طی شود، مسائلی اند که نیاز به بررسی بیشتر دارند.
Researchers (Student)، (Primary Advisor)، Asghar Zirak barougi (Advisor)