Title
|
نقش همجوشی شناختی و ناگویی هیجانی بر رضایت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
همجوشی شناختی، ناگویی هیجانی، رضایت تحصیلی، دانشجو
|
Abstract
|
رضایت تحصیلی از عوامل کلیدی در موفقیت و سلامت روان دانشجویان است. همجوشی شناختی و ناگویی هیجانی به عنوان دو سازه روانشناختی مهم، می توانند نقش مهمی در تجربه تحصیلی ایفا کنند. این پژوهش با هدف تعین نقش این دو متغیر بر رضایت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان انجام خواهد شد تا با شناسایی این عوامل، زمینه طراحی مداخلات آموزشی و روانشناختی فراهم گردد. روش پژوهش از نوع توصیفی–همبستگی خواهد بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی 1404–1403 خواهد بود. با استفاده از جدول مورگان، حجم نمونه 361 نفر تعیین شده است که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب خواهند شد. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه های رضایت تحصیلی لِنت و همکاران، همجوشی شناختی گیلاندرز و همکاران، و ناگویی هیجانی تورنتو خواهد بود. تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون چندگانه و ضریب همبستگی انجام خواهد گرفت. با توجه به تأثیر متغیرهای شناختی و هیجانی بر رضایت تحصیلی، انجام این پژوهش از نظر نظری و کاربردی ضروری خواهد بود.
|
Researchers
|
(Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، abolfazl farid (Advisor)
|