Research Specifications

Home \بررسی میزان آمادگی معلمان ...
Title بررسی میزان آمادگی معلمان دوره ابتدایی برای برگزاری کلاس درس معکوس
Type of Research Thesis
Keywords معلم، دوره ابتدایی، روش تدریس معکوس
Abstract بررسی میزان آمادگی معلمان دوره ابتدایی برای برگزاری کلاس درس معکوس از چندین جنبه اهمیت و ضرورت دارد؛ کلاس درس معکوس به عنوان یک روش نوین آموزشی، فرصت هایی را برای معلمان و دانش آموزان فراهم می کند تا از روش های سنتی فراتر روند. این روش با جابجایی زمان آموزش، فرصت های تعاملی و فعالانه ای را در کلاس ایجاد می کند که می تواند به افزایش انگیزه و درک عمیق تر مفاهیم کمک کند. در روش یادگیری معکوس، دانش آموزان موظف هستند که قبل از آمدن به کلاس، محتوای درسی را مطالعه کنند. این رویکرد باعث می شود که آنها حس مسئولیت بیشتری در فرآیند یادگیری خود داشته باشند و به توسعه عادات مطالعه و یادگیری پایدار کمک کند. استفاده از روش معکوس می تواند در شرایطی که غیبت دانش آموزان یا معلمان وجود دارد، به عنوان یک راه حل موثر باشد. دانش آموزان می توانند با استفاده از محتوای آموزشی ضبط شده، به راحتی به جریان یادگیری برسند و عقب ماندگی های خود را جبران کنند. معلمان با استفاده از روش معکوس، فرصت دارند تا به جای تدریس مستقیم، به عنوان تسهیل گر یادگیری عمل کنند و بر مشکلات خاص هر دانش آموز تمرکز کنند. این رویکرد به افزایش کیفیت تدریس و ایجاد یک محیط یادگیری پویا کمک می کند. کلاس درس معکوس با فراهم کردن فرصت های تعاملی و حل مسئله، می تواند به افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان کمک کند. این روش به دانش آموزان اجازه می دهد تا با آرامش بیشتر در کلاس شرکت کنند و از یادگیری لذت ببرند. با بررسی آمادگی معلمان، می توان چالش ها و موانع احتمالی در اجرای این روش را شناسایی کرد و راه حل هایی برای رفع آنها ارائه داد. این امر به توسعه یک برنامه آموزشی کارآمد کمک می کند. بنابراین برای اجرای موفقیت آمیز کلاس درس معکوس، ضروری است که سطح آمادگی و آگاهی معلمان از این روش ارزیابی شود. این ارزیابی می تواند به شناسایی نیازهای آموزشی و ارائه دوره های ضمن خدمت برای معلمان کمک کند.
Researchers mohamadreza Faravan (Student)، isa barghi (Primary Advisor)، Behboud Yarigholi (Advisor)