Title
|
تاثیر خصومت مشتری بر سبک تصمیم گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی شهر تبریز از طریق انصاف قیمتی
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
خصومت مشتری، سبک تصمیم گیری خرید، انصاف قیمتی
|
Abstract
|
در محیط رقابتی امروز ضروری است که مدیران مؤسسات، توانایی هایشان را در تعیین عوامل مهم انتخاب محصول برای بخش هایی از بازار که تمایل به جذب و خدمت کردن به آن را دارند، توسعه دهند. مدیران موسسات باید تشخیص بدهند که چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و چگونه نقاط قوت مؤسسه با نقاط قوت رقبایشان مورد مقایسه قرار می گیرد. هدف عمده یک بازاریاب ماورای فروش می باشد و معمولاً هدف نهایی ایجاد یک تعهد پایدار بین یک برند خاص و یک گروه مشتری ویژه می باشد که این ایجاد تعهد یک فرآیند شامل مراحل معرفی، آشنایی، ترجیح و در نهایت در صورت موفقیت آمیز بودن محصول، ایجاد وفاداری برای خرید مجدد مشتریان می باشد. تبلیغات بیشتر مقدمات مراحل معرفی و آشنایی یافتن را فراهم می سازد در حالی که عواملی از قبیل قیمت، شرایط فروش اقساطی مناسب، کیفیت محصول، شهرت نام تجاری از عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان می باشند و عواملی از قبیل خدمات پس از فروش و ضمانت نامه ها می توانند باعث ایجاد رضایت و در نهایت وفاداری در مشتری شوند (موون و مینور ، 1388).
سازمان ها و شرکت ها در برهه ای از زمان که تحت عناوین مختلف از جمله عصر دانش، عصر فراصنعتی، عصر جامعه اطلاعاتی و عصرجهانی شدن مطرح شده است، همواره باید با شناسایی و مطالعه سبک تصمیم گیری خرید مشتریان به کسب مزیت رقابتی بپردازند. امروزه بسیاری از شرکتها و سازمانها مفاهیم جدید بازاریابی را پذیرفته اند و طبق آن عمل می کنند. آنها متوجه شده اند که تمرکز بر نیازهای مشتریان از مفروضات اصلی بازاریابی است. بدین ترتیب مطالعه و کشف نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل فرآیند سبک تصمیم گیری خرید مشتریان و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر این فرآیند از جمله موضوعات مهم به شمار می آید که در نتیجه آن سلیقه بازار هدف که از لحاظ پارامترهای سن، درآمد، ذائقه، سطح تحصیلات و... با یکدیگر متفاوت اند.
در هرحوزه مطالعاتی نظریه ها و فرضیه های اساسی وجود دارند که متخصصان برای هدایت نظریات شان به سوی موضوع مورد نظر از آنها استفاده می کنند. در طی سال های اخیر اقدامات بسیاری در خصوص شناسایی و تحلیل فرآیندهای سبک تصمیم گیری خرید مشتریان صورت گرفته است. به همین منظور رویکردهای متفاوتی در پیش گرفته شده است که این رویکردها با توجه به پیشرفت دانش بازاریابی و همچنین پیشرفت سایر علوم مرتبط با مو
|
Researchers
|
(Student)، mohsen shirmohammadzadeh (Primary Advisor)
|