Research Specifications

Home \تجارب زیسته ی معلمان ابتدایی ...
Title تجارب زیسته ی معلمان ابتدایی شهر بانه از چالش های دانش آموزان تکرار پایه
Type of Research Thesis
Keywords تکرار پایه، پدیدارشناسی، معلمان ابتدایی
Abstract این پژوهش به مطالعه چالش های تکرارپایه ی دانش آموزان دوره ی ابتدایی در کلاس درس می پردازد. هدف این طرح پدیدارشناسی آن است که تجارب زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی در برخورد با چالش های دانش آموزان تکرار پایه در کلاس درس توصیف شود. این پژوهش به روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی توصیفی انجام خواهد شد. مشارکت کنندگان پژوهش معلمان دوره ی ابتدایی شهرستان بانه در سال تحصیلی 1403-1404 خواهند بود که به روش نمونه گیری هدفمند ملاکی و معیار انتخاب خواهند شد. ملاک انتخاب مشارکت کنندگان سابقه ی معلمی در مدارس ابتدایی و داشتن دانش آموز تکرار پایه است. داده ها به روش مصاحبه ی نیمه ساختاریافته گردآوری خواهند شد و تا زمانی که به اشباع نظری برسیم ادامه خواهد داشت. سپس داده ها به روش هفت مرحله ای کلایزی تحلیل خواهند شد. به منظور تایید اعتبار و روایی داده ها از بازبینی توسط مشارکت کنندگان و همکار استفاده خواهد شد. . در نتیجه ی شناسایی این چالش ها این امکان برای متخصصان تعلیم و تربیت و معلمان و مربیان آموزشی فراهم خواهد بود که راهکارهایی برای حل این چالش ها بیاندیشند و پیامدهای منفی تکرارپایه در دانش آموزان را کاهش دهند. ضمن اینکه به دنبال آن می توان کیفیت یادگیری را بهبود ببخشند و هدف اصلی تکرار پایه برای دانش آموز که پیشرفت او و ارتقا به پایه ی بالا تر است را محقق نمایند.
Researchers (Student)، Rouhollah Mahdiuon (Primary Advisor)، siavash sheikhalizadeh ()