Research Specifications

Home \تحلیل محتوای برنامه های درسی ...
Title تحلیل محتوای برنامه های درسی دوره ی دوم ابتدایی از منظر توجه به بهزیستی دانش آموزان
Type of Research Thesis
Keywords تحلیل محتوا،برنامه های درسی،دوره ی دوم ابتدایی،بهزیستی دانش آموزان
Abstract این پژوهش از جنبه نظری، به توسعه دانش و درک بهتر مفاهیم مرتبط با بهزیستی در آموزش و پرورش کمک می کند. با بررسی و تحلیل محتوای برنامه های درسی دوره دوم ابتدایی، پژوهش می تواند چارچوب های نظری جدیدی را برای مطالعه و ارزیابی ابعاد بهزیستی در فرآیند آموزشی ارائه دهد. بهزیستی به عنوان یک مفهوم چندبعدی شامل ابعاد روانی، اجتماعی و عاطفی است که تأثیر قابل توجهی بر یادگیری و عملکرد دانش آموزان دارد. به همین دلیل، شناسایی و تحلیل این ابعاد در برنامه های درسی می تواند به ایجاد یک رویکرد جامع تر در آموزش و پرورش منجر شود و به معلمان کمک کند تا نیازهای متنوع دانش آموزان را بهتر درک کنند. این تحقیق همچنین می تواند مبنای محکمی برای تحقیقات آتی در حوزه برنامه ریزی درسی، روان شناسی آموزشی و توسعه کودکان باشد. نتایج حاصل از این پژوهش می تواند به غنی تر کردن مباحث علمی در زمینه تلفیق بهزیستی در برنامه های درسی و ارائه مدل های نظری منجر شود که در آن ها بهزیستی به عنوان یکی از اولویت های اصلی مطرح است. با توجه به تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی، نیاز به بازنگری در برنامه های درسی و تأکید بر بهزیستی دانش آموزان بیش از پیش احساس می شود.از منظر کاربردی، این تحقیق می تواند به سیاست گذاران آموزشی، معلمان و طراحان برنامه های درسی کمک کند تا برنامه هایی جامع تر و مؤثرتر طراحی کنند. نتایج پژوهش می تواند نشان دهد که چگونه محتوای آموزشی می تواند به بهبود سلامت روانی، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان کمک کند. پژوهش های متعدد نشان داده اند که برنامه های درسی که به بهزیستی توجه دارند، می توانند به کاهش مشکلات رفتاری و افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان منجر شوند.همچنین این پژوهش می تواند ابزارهایی فراهم کند که معلمان بتوانند مهارت های اجتماعی و روانی دانش آموزان را ارتقا دهند و محیطی سالم تر و انگیزشی تر برای یادگیری ایجاد کنند. به عنوان مثال، برنامه های آموزشی مبتنی بر مهارت های اجتماعی به دانش آموزان کمک می کند تا توانایی های ارتباطی و همکاری را در خود تقویت کنند. ضرورت عملی این پژوهش ناشی از نیاز به بهبود کیفیت برنامه های درسی و رفع کمبودهایی است که ممکن است در زمینه توجه به بهزیستی وجود داشته باشد. بسیاری از دانش آموزان ممکن است به دلیل کم توجهی به ابعاد روانی و اجتماعی در برنامه های درسی، با مشکلاتی همچ
Researchers (Student)، Sirous Asadian (Primary Advisor)، isa barghi (Advisor)