Research Specifications

Home \تاثیر آموزش ترکیبی بر توسعه ...
Title تاثیر آموزش ترکیبی بر توسعه مهارت های یادگیری زبان فرانسه در بین دانش آموزان دوره اول متوسطه در استان صلاح الدین
Type of Research Thesis
Keywords آموزش ترکیبی، مهارت های یادگیری زبان فرانسه، دانش آموزان دوره اول متوسطه
Abstract آغاز هزاره سوم را به عنوان عصر دانایی و عصر انفجار اطلاعات نامیده اند. آموزش و پرورش که در دوره های طولانی گذشته عمده فعالیت خود را به انتقال اطلاعات و افزایش محفوظات فراگیران اختصاص داده بود، در این دوران رسالت عظیم تری را احساس می کند و آن پاسخ به این پرسش اساسی است که آیا شیوه های رایج و متداول آموزشی پاسخگوی نیازهای فراگیران در آغاز قرن جدید هست؟ و اگر نه چه تحولاتی مورد نیاز است تا بتوان نظام آموزش و پرورش را یک نظام کارآمد تلقی نمود (نجفی، 1402). طی دهه های گذشته، روش ها و الگوهای جدید برای آموزش و پرورش پدید آمده است که کارایی و بازده بسیار زیادی نسبت به روش های سنتی آموزش دارند و در پرورش تفکر و روحیه یادگیرنده، تاثیرات بسیار خوبی بر جای می گذارند. اکنون در قرن 23 به کارگیری تکنولوژی آموزش در سطح مدارس باعث شده تا علاقه و انگیزه دانش آموزان به یادگیری بیشتر شده و در یادگیری شرکت فعال داشته باشند (پورقاز و توماج، 1400). با فن آوری های یادگیری الکترونیکی دانش آموزان می توانند هر کاری را در هر زمان و مکان که مناسب باشد انجام دهند، فن آوری این امکان را به وجود می آورد که بتوان آموزش را در مکان های مختلف برای افراد فراهم کرد و از دسترسی پیدا کردن همه آنان به مطالب آموزشی اطمینان حاصل نمود (لئو و نئو ، 2014). با توجه به مشکلات، محدودیت ها و نقاط ضعف برنامه های درسی سنتی و یادگیری بر خط در اکثر مراکز آموزشی، گرایش به برنامه درسی مبتنی بر آموزش ترکیبی ایجاد شده است. برخی از مهمترین مزایای یادگیری الکترونیکی فراهم سازی فرایند یادگیری خودجوش، انعطاف پذیر و در دسترس، صرفه جویی در هزینه، زمان و سایر منابع، استفاده از محتوای یادگیری چندرسانه ای قوی و تعاملی، تمرکز فراگیر بر یادگیری همراه با مشارکت فعال تر وی در فرایند یادگیری، مدیریت آسان تر محتوا، مدیریت ساده تر داده ها و سهولت به روز کردن اطلاعات، قابلیت پیوند و تلفیق محتوا با سایر منابع یادگیری، امکان استفاده از روش های اندازه گیری متنوع تر برای سنجش میزان پیشرفت و موفقیت فراگیر در یادگیری می باشد (لوپز و رودریگوئز ، 2014).آموزش ترکیبی، تلفیق متفکرانه آموزش حضوری و مجازی است. اصل اساسی این رویکرد این است که ارتباطات شفاهی حضوری و ارتباطات نوشتاری مجازی را به طرز مناسبی تلفیق نماید، به طوری که نقاط قوت هر یک از آن ها د
Researchers (Student)، Rouhollah Mahdiuon (Primary Advisor)، mohsen rafiee (Advisor)