Research Specifications

Home \بررسی عوامل بازدارنده توسعه ...
Title بررسی عوامل بازدارنده توسعه اجتماعات یادگیری حرفه ای معلمان عربی شهر کرکوک با رویکرد کمی
Type of Research Thesis
Keywords اجتماعات یادگیری حرفه ای، معلمان عربی
Abstract در محیط های متغیر و دگرگون امروزی که هرروز شاهد ایجاد تغییرات اساسی و پیشرفت های بی شماری می باشیم برای موفقیت سازمان های آموزشی که رکن اساسی جامعه به شمار می روند توجه به معلمان و ایجاد شرایط مناسب برای رشد و توسعه آنها امری بسیار ضروری و مهم می باشد. امروزه معلمان با توجه به حجم وسیع دانش و اطلاعات همواره با این مشکل مواجه می باشند که نمی توانند به تنهایی با تمام دانش و اطلاعات جدید آشنا شوند و در فرایند تدریس خود از آنها استفاده نمایند، این عقب ماندن معلمان از دانش جدید مشکلاتی را در محیط های آموزشی برای آنها به وجود آورده است و باعث شده است معلمان دچار مشکلات روحی و روانی شوند و نتوانند خود را با دنیای امروزی هماهنگ نمایند. بنابراین لازم است شرایطی مهیا گردد تا معلمان بتوانند خود را با این دنیای متغیر هماهنگ نمایند که این امر می تواند از طریق ایجاد اجتماع یادگیری حرفه ای به دست آید. اکثر پژوهش های انجام شده در حوزه اجتماعات یادگیری حرفه ای، در بافت های آموزشی غربی و کشورهای توسعه یافته صورت گرفته است. شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی کشور عراق و به طور خاص شهر کرکوک، با ویژگی های منحصربه فردی مانند تنوع قومی و مذهبی، تأثیرات سال ها ناآرامی، و ساختارهای اداری خاص، آن را به یک بافت کاملاً متمایز تبدیل کرده است. توسعه اجتماعات یادگیری حرفه ای نه تنها به بهبود عملکرد معلمان و ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان منجر می شود، بلکه می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش تنش های فرهنگی و افزایش همبستگی اجتماعی در جوامع چندقومیتی مانند کرکوک عمل کند. بنابراین، بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده این پدیده، اهمیتی فراتر از حوزه آموزشی دارد. لذا با توجه به اهمیت و ضرورت اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل بازدارنده توسعه اجتماعات یادگیری حرفه ای معلمان عربی شهر کرکوک می باشد.
Researchers (Student)، Abolfazl Ghasemzadeh (Primary Advisor)، Peyman Yarmohammadzadeh (Advisor)