|
Title
|
نقش باورهای هوشی، خودانگیزشی و خودکارآمدی تحصیلی در علاقه به تداوم یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه کرکوک
|
|
Type of Research
|
Thesis
|
|
Keywords
|
باورهای هوشی، خودانگیزشی، خودکارآمدی تحصیلی، علاقه به تداوم یادگیری الکترونیکی
|
|
Abstract
|
در سال های اخیر، فناوری اطلاعات همانند سایر حوزه ها، عرصه آموزش و یادگیری را نیز دگرگون کرده و موجب شده است محیط های آموزشی به سمت مجازی شدن حرکت کنند. در نتیجه، بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در سراسر جهان با طراحی و ارائه ی برنامه ها و دوره های یادگیری الکترونیکی تلاش کرده اند تا پاسخگوی نیاز روزافزون علاقه مندان به آموزش باشند.
از دهه ی 1960 میلادی تاکنون، تعاریف گوناگونی از یادگیری الکترونیکی ارائه شده است. این مفهوم در بخش های مختلف از جمله تجاری، آموزشی و نظامی، معانی و کاربردهای متفاوتی یافته است (نیکلسون ، 2007). هورتون (2006) با اشاره به پیچیدگی تعاریف موجود، تعریفی ساده تری را ارائه می کند که در آن تعریف، یادگیری الکترونیکی شامل به کارگیری فناوری های اطلاعاتی و رایانه ای برای خلق تجربه ی یادگیری است. به عبارت دقیق تر یادگیری الکترونیکی گستره ی وسیعی از فناوری ها از جمله اینترنت ، تلفن همراه هوشمند و کامپیوتر را در برمی گیرد و با توجه به تنوع این فناوری ها، رویکردهای مختلفی نسبت به یادگیری الکترونیکی مانند آموزش از راه دور، یادگیری برخط، آموزش مبتنی بر وب و کلاس های مجازی وجود دارد ( کالا و همکاران ، 2010).
|
|
Researchers
|
(Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)
|