|
Title
|
نقش استرس ادراک شده بر میزان تاب آوری و اضطراب آزمون دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بغداد
|
|
Type of Research
|
Thesis
|
|
Keywords
|
فشار روانی، استرس ادراک شده، تاب آوری، اضطراب آزمون
|
|
Abstract
|
در مسیر رشد، کودکان و نوجوانان درجات متنوعی از ناآرامی روانی را تجربه می نمایند که گاهی اوقات، شدت این حالت به قدری افزایش می یابد که عملکرد روزمره و آموزشی آنان را دچار اختلال می سازد. در این زمینه، نگرانی مرتبط با آزمون های تحصیلی از شیوع بالاتری برخوردار می باشد (شاهیدی و همکاران، 2017). این پدیده به شکل ویژه ای از اضطراب اجتماعی اشاره دارد که موجب تردید فرد در مورد توانایی هایش گردیده و پیامد آن، کاهش قابلیت فرد برای مقابله با موقعیت های ارزیابی کننده مانند شرایط امتحان است؛ موقعیت هایی که فرد را در معرض قضاوت قرار داده و نیازمند حل چالش یا مسئله می باشند. بر این اساس، دانش آموز مبتلا به اضطراب امتحان را می توان فردی توصیف نمود که با وجود آگاهی از محتوای درسی، به دلیل شدت نگرانی، امکان نمایش دانش خود را ندارد (احقر، 1394).
|
|
Researchers
|
(Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، abolfazl farid (Advisor)
|