Research Specifications

Home \رابطه خودکارآمدی تحصیلی و ...
Title رابطه خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش درونی با تمایل به تقلب تحصیلی در دانشجویان عراق
Type of Research Thesis
Keywords خودکارآمدی تحصیلی، انگیزش درونی، تمایل به تقلب تحصیلی
Abstract همه فرهنگ ها در جهان اعضای خود را در اوایل کودکی اجتماعی می کنند تا صادق باشند. با این حال، بسیاری از افراد در مواقعی به دلایل مختلف، از جمله فرار از مسئولیت، فرار از تنبیه، دریافت پاداش و حفظ شهرت، در طول رشد، رفتار غیرصادقانه ای دارند (ایوانز و لی ، 2022). یکی از اولین اشکال عدم صداقت، تقلب در مسائل تحصیلی است (یی و همکاران ، 2024؛ ژائو و همکاران ، 2024). تقلب تحصیلی در تمام سطوح آموزشی و در سراسر جهان رایج بوده و به عنوان یک مشکل گسترده می تواند تأثیرات منفی بر افراد، مؤسسات و جامعه به عنوان یک کل داشته باشد (مادارا و نامانگو ، 2016). تقلب تحصیلی به طور کلی به عنوان عمل زیر پا گذاشتن قوانین در یک موقعیت تحصیلی برای به دست آوردن یک مزیت تعریف می شود (ژائو و همکاران، 2021) که عموماً شامل رفتارهایی مانند تقلب در امتحانات، کپی کردن تکالیف از تکالیف دیگران و سرقت ادبی بوده و در حال تبدیل شدن به یک عادت برای تعداد فزاینده ای از دانش آموزان بوده و در 50 سال گذشته به شدت رو به افزایش است. (چالا، 2021). به عنوان مثال، در اوایل دهه 1960، شیوع تقلب در حدود 17 درصد بوده است (مک کیب و همکارن ، 2000). در دهه 1990 این تعداد به 38 درصد افزایش یافته بود. هاملین و همکاران (2013) شیوع تقلب را در محدوده 50-70٪ گزارش کرده است. علاوه بر این، برتون و همکاران (2011) در پژوهش خود نشان دادند که بین 60 تا 95 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی از تاکتیک های غیر صادقانه در برخی موارد استفاده می کنند.
Researchers (Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)