Research Specifications

Home \اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر ...
Title اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش مشکلات انضباطی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرکوک
Type of Research Thesis
Keywords ذهن آگاهی، نظریه ذهن، مشکلات انضباطی، مدیریت کلاسی
Abstract بی تردید، چالش های روان شناختی و آموزشی در محیط های تحصیلی از جمله مسائل پیچیده ای هستند که نظام های آموزشی معاصر با آن روبرو بوده و نیازمند راهکارهای مؤثر و پایدار می باشند. در این میان، مشکلات انضباطی دانش آموزان به ویژه در مقطع حساس متوسطه، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این مشکلات که می تواند طیفی از رفتارهای نامناسب کلاسی تا تخلفات جدی را دربرگیرد، نه تنها فرآیند یادگیری را مختل می سازد، بلکه سلامت روانی دانش آموزان و معلمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. رویکردهای سنتی مقابله با این مشکلات، عمدتاً بر پایه روش های تنبیهی استوار بوده که اگرچه ممکن است در کوتاه مدت مؤثر واقع شوند، ولی در بلندمدت قادر به ایجاد تغییرات پایدار در رفتار دانش آموزان نیستند. از این رو، یافتن راهکارهای آموزشی که به ریشه های رفتاری و هیجانی این مشکلات بپردازند، از ضروریات نظام های آموزشی نوین محسوب می شود.
Researchers (Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)