|
Title
|
نقش اضطراب آزمون بر فرسودگی تحصیلی و هیجان های منفی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرکرکوک
|
|
Type of Research
|
Thesis
|
|
Keywords
|
اضطراب آزمون، اضطراب امتحان، فرسودگی تحصیلی، هیجان های تحصیلی، هیجانات پیشرفت
|
|
Abstract
|
فرسودگی تحصیلی به عنوان یکی از چالش های اساسی نظام های آموزشی، حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی ناشی از استرس مزمن، فشارهای درسی و فقدان منابع لازم است. این پدیده با شاخص هایی همچون خستگی عاطفی، افت شخصیت و کاهش عملکرد تحصیلی مشخص می شود. پیامدهای فرسودگی تحصیلی بسیار گسترده است و می تواند انگیزه ی ادامه ی تحصیل، رابطه ی دانش آموز با محیط آموزشی و به طور کلی عملکرد تحصیلی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد (لوگا و دیوید، 2024). از این رو، شناسایی عواملی که در بروز و تشدید این پدیده نقش دارند، از اولویت های پژوهشی در روان شناسی تربیتی محسوب می شود.
|
|
Researchers
|
(Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)
|