Research Specifications

Home \نقش اضطراب آزمون بر فرسودگی ...
Title نقش اضطراب آزمون بر فرسودگی تحصیلی و هیجان های منفی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرکرکوک
Type of Research Thesis
Keywords اضطراب آزمون، اضطراب امتحان، فرسودگی تحصیلی، هیجان های تحصیلی، هیجانات پیشرفت
Abstract فرسودگی تحصیلی به عنوان یکی از چالش های اساسی نظام های آموزشی، حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی ناشی از استرس مزمن، فشارهای درسی و فقدان منابع لازم است. این پدیده با شاخص هایی همچون خستگی عاطفی، افت شخصیت و کاهش عملکرد تحصیلی مشخص می شود. پیامدهای فرسودگی تحصیلی بسیار گسترده است و می تواند انگیزه ی ادامه ی تحصیل، رابطه ی دانش آموز با محیط آموزشی و به طور کلی عملکرد تحصیلی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد (لوگا و دیوید، 2024). از این رو، شناسایی عواملی که در بروز و تشدید این پدیده نقش دارند، از اولویت های پژوهشی در روان شناسی تربیتی محسوب می شود.
Researchers (Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)