Title
|
لگوی آموزشی: ابزاری جهت ارتقاء سطح مهارت حل مسأله و کار گروهی
دانش آموزان در درس علوم
|
Type of Research
|
Article
|
Keywords
|
لگویآموزشی، مهارت حل مسأله، کارگروهی، درس علوم
|
Abstract
|
هدف پژوهش حاضر، مقایسه مهارت حل مسأله و کارگروهی دانشآموزان بهرهمند از لگویآموزشی و روش موجود در مدارس در
درس علوم پایه سوّم ابتدایی بوده است. بدین منظور، در یک مطالعة شبه- آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل
11 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل )آموزش با لگو و آموزش با روش موجود در مدارس( قرار گرفتند. قبل از
اجرای متغیر مستقل از همسانی دو گروه بهواسطه بررسی هوشبهر و نمرات کلاسی آنان اطمینان حاصل شد. در ابتدا، قبل از هرگونه
مداخلهای، از گروههای آزمایشی، پیشآزمون حل مسأله و کارگروهی به عمل آمد. سپس گروه آزمایش در معرض متغیر مستقل قرار گرفت و
در گروه کنترل از شیوههای متداول تدریس که در کشور هماکنون اجرا میشود، استفاده شد. درنهایت هر دو گروه، در معرض پسآزمون حل
مسأله و کارگروهی قرار گرفتند. نتایج حاصله حاکی از آن است که مهارت حل مسأله و کارگروهی دانشآموزان بهرهمند از لگویآموزشی نسبت
به دانشآموزانی که از روشهای متداول بهره میبردند، دارای وضعیت بهتری است.
|
Researchers
|
elham sharifi asl (First Researcher)، Sirous Asadian (Second Researcher)
|