Title
|
نقش انواع رسانه در انگیزه مشارکت ورزشی شهروندان عراقی
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
انگیزه مشارکت ورزشی، رسانه های نوین، رسانه های سنتی، مشارکت ورزشی، شهروندان عراقی
|
Abstract
|
با توجه به اینکه نرخ استفاده از رسانه های نوین اجتماعی در بین آحاد جامعه بسیار بالاست و همین امر می تواند فرصت مناسبی برای استفاده از پتانسیل رسانه های اجتماعی در جهت آموزش و آگاهی بخشی در مسائل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره برای برنامه ریزان و دست اندرکاران رسانه فراهم کند. با توجه به اینکه هنوز تا حد زیادی کارکردهای رسانه های اجتماعی و نوین ناشناخته است و دقیقاَ مشخص نیست که چه نوع اطلاعات و محتواهایی در این رسانه های به ترویج فعالیت های بدنی کمک می کند (گونزالز-سرانو و همکاران، 2024) و با توجه به اینکه بطور جامع در هیچ پژوهشی به نقش هر یک از رسانه های سنتی و نوین و نیز مقایسه نقش و کارکردهای این دو حوزه ی رسانه ای در خصوص انگیزه مشارکت در ورزش در کشور عراق اشاره نشده است و با توجه به اهمیت انگیزه برای مشارکت در ورزش در همه اقشار جامعه از مرد و زن گرفته تا کودک، نوجوان و سالمند، سؤالی که پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به آن خواهد بود این است که انواع رسانه های سنتی و نوین با کارکردهایشان چه نقشی در افزایش انگیزه مشارکت شهروندان عراقی به ورزش و انجام فعالیت بدنی ایفا می-کنند؟
|
Researchers
|
(Student)، Rasoul Faraji (Primary Advisor)، Yousef Yavari (Advisor)
|