Research Specifications

Home \تاثیر آمیخته بازاریابی بر ...
Title تاثیر آمیخته بازاریابی بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک شرکت بیمه (مطالعه موردی: شرکتهای بیمه مستقر در شهر تبریز)
Type of Research Presentation
Keywords آمیختهی بازاریابی، ترجیح مشتری، شرکتهای بیمهای مستقر در شهرتبریز
Abstract هدف تحقیق حاضر بررسی آمیخته بازاریابی بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک شرکت بیمه درشرکتهای بیمه مستقر در شهر تبریز می باشد. تحقیق از لحاظ روش از نوع توصیفی ، از لحاظ روش جمع آوری داده از نوع میدانی، از لحاظ هدف ، از نوع مطالعات کاربردی میباشد در این پژوهش، جامعه مورد بررسی کلیه مشتریانی که بصورت حضوری جهت خرید، تمدید بیمه نامه و یا عقد قرارداد به شرکتهای بیمه مستقر در شهر تبریز مراجعه می کنند هستند. که به جهت مشخص نبودن تعداد جامعه آماری بی نهایت فرض گردید.و تعداد نمونه آماریبا استفاده از فرمول کوکران 384 نفر بدست آمد. ابزار اصلی مورد استفاده در این تحقیق، پرسشنامه میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و تی تک نمونهای استفاده گردید. نتایج آزمون فرضیات نشان میدهد آمیختهی بازاریابی با ابعاد عامل قیمت، عامل مکان، عامل زمان،عامل خدمت، عامل ارتقا و آموزش، عامل نیروی انسانی و عامل فرایند بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک شرکت بیمه در شرکتهای بیمهای مستقر در شهرتبریز تاثیر مثبت دارند.
Researchers shirin faghihi (First Researcher)، ali malek (Second Researcher)، Rouhollah Mahdiuon (Third Researcher)