Title
|
نقش نارسایی شناختی، مهار توجه و حافظه فعال در اضطراب امتحان دانشجویان
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
اضطراب امتحان، نارسایی شناختی، مهار توجه و حافظه فعال
|
Abstract
|
با توجه به تحقیقات انجام شده مبنی بر اهمیت اضطراب امتحان در پیشرفت های تحصیلی دانشجویان و نیز با توجه به اینکه اهمیت اضطراب امتحان سازه ای است که کمتر تحقیقاتی تا کنون به بررسی ارتباط این سازه با متغیرها عصب شناختی پرداخته است و از سویی این چهار متغیر به طور مستقیم مورد بررسی قرار نگرفته است. البته با پیشرفت تکنولوژی و شرایط زندگی و پایین آمدن سطح کیفیت زندگی و شغلی و عدم پژوهش کافی در این زمینه و یا حتی به علت ضروری بودن پژوهش بیشتر و کار در این زمینه، هنوز جا دارد که به پژوهش حاضر بیشتر پرداخته شود تا از این دستاورد بتوان شناخت بیشتری در جهت مشکلات و مسائل موجود در زمینه فردی و اجتماعی دانشجویان دارای اضطراب تحصیلی پیدا کرد تا بلکه بتوان در ایجاد فرصت های لازم برای ارتقا و بهبود کیفیت زندگی و سازگاری آنها و خانواده های آنها گامی برداشت.
|
Researchers
|
(Student)، Ramin Habibi (Primary Advisor)، Gholamreza Golmohammad Nazhad Bahrami (Advisor)
|