Abstract
|
طرح پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد تاریخ:
شماره:
نام و نام خانوادگی دانشجو: زهرا امیری رشته (گرایش): روانشناسی تربیتی شمــــاره دانشـــــجویی:9712481301 شمــــاره ملی: 950609900
گروه آموزشی: علوم تربیتی دانشــکده: روانشناسی و علوم تربیتی
تعداد کل واحد پایان نامه: 4 تعداد واحد معادل: 4 اسامی استادان راهنما / مشاور مسئولیت در پایان نامه دانشگاه محل خدمت تعداد پایان نامه/رساله در دست راهنمایی شماره تماس
ارشد دکتری دکتر ابوالفضل فرید استاد راهنمای اول شهیدمدنی آذربایجان 9144038121
دکتر غلامرضا گل محمد نژاد بهرامی استاد راهنمای دوم شهیدمدنی آذربایجان 9149084060
استاد مشاور اول استاد مشاور دوم عنوان کامل پایان نامه:
فارسی: مقایسه اثربخشی مداخلات گروهی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (act) بر استحکام روانی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال خواندن
کلمات کلیدی: آموزش راهبردهای خودتنظیمی، درمان پذیرش و تعهد، استحکام روانی، تاب آوری تحصیلی، اختلال خواندن
English: Comparison of the effectiveness of group interventions in teaching self-regulation strategies and treatment based on acceptance and commitment on the mental toughness and academic resilience of students with Dyslexia
Keywords: self-regulation strategies, acceptance and commitment, mental toughness, academic resilience, Dyslexia
نوع پایان نامه: نظری □ / تجربی □/ بنیادی □/ کاربردی □/ توسعه ای □
مقدمه
یکی از مسائلی که توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است، اختلال یادگیری است. محققان دریافتند برخی کودکان باوجود دارا بودن هوش عادی و تلاش های فراوان، در یادگیری برخی دروس مشکل اساسی دارند و این علایم را اختلال یادگیری نامیدند. اختلال یادگیری دارای انواع مختلفی ازجمله اختلال یادگیری (ویژه خواندن) است. کودکان با این اختلال در صحیح و روان خواندن مطالب و هجی کردن درست آن ها مشکل اساسی دارند؛ و بنابراین در یادگیری دروس خود با سختی های زیادی مواجه هستند. این کودکان باوجوداینکه از هوش طبیعی و سالمی برخوردارند، نمی توانند پیشرفت تحصیلی خوبی داشته باشند بنابراین یا مجبورند فشارهای مختلفی را از جانب مدرسه و خانواده تحمل کنند یا ترک تحصیل کنند که این می تواند عواقب جدی را در حیطه های مختلف فردی، فرهن
|