Title
|
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مسئله، بازداری پاسخ و توجه دانش آموزان دارای اختلال ریاضی
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
آموزش ذهن آگاهی، حل مسئله، بازداری پاسخ، توجه، اختلال ریاضی
|
Abstract
|
هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مسئله، بازداری پاسخ و توجه دانش آموزان دارای اختلال ریاضی می باشد روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح دو گروه آزمایش و کنترل همراه با پیش آزمون و پس آزمون می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کودکان دبستانی دارای اختلال در ریاضی تشکیل می دهند که برای دریافت خدمات آموزشی مناسب در سال 98-99 به مراکز اختلال یادگیری شهرستان بوکان مراجعه نموده اند. نمونه این پژوهش دو گروه 15 نفره از دانش آموزانی که اختلال ریاضی تشخیص داده شده اند و روش نمونه گیری هدفمند می باشد. ابزارهای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پک آموزش ذهن آگاهی، آزمون فلانکر، آزمون دسته بندی کارت های ویسکانیس و آزمون شبکه های توجه می باشد.
|
Researchers
|
- - (Student)، Fakhrossadat Ghoreyshi Rad (Primary Advisor)، ezzatollah ahmadi (Advisor)
|