Research Specifications

Home \شناسایی موانع ارتقای زنان به ...
Title شناسایی موانع ارتقای زنان به پست های مدیریتی در آموزش و پرورش شهرستان ارومیه
Type of Research Thesis
Keywords موانع ارتقاء، زنان، پست مدیریتی، آموزش و پرورش
Abstract گسترش فرهنگ مردانه در محیط های کاری نیز یکی دیگر از موانع ارتقای زنان است. هافستد معتقد است در این فرهنگ، شاخص مرد سالاری و استرس کاری در محیط کاری بالاست و زنان کمتر مشاغل سطوح عالی را اشغال میکنند(مقیمی، 1385: 169-167). علاوه بر موانع فرهنکی- اجتماعی و سازمانی موانع خانوادگی نیز در عدم ارتقای زنان به پست های مدیریتی نقش دارند .زن چنانچه مسئولیت اول خود را خانواده بداند کمتر به کار متعهد خواهد بود. با نگاهی به مناطق چند گانه آموزش و پرورش و پست های مدیریتی اشغال شده توسط مردان کاملا مشخص است که میزان مشارکت زنان در سطوح مدیریت آموزش و پرورش در استان آذربایجان غربی در سطح بسیار پایینی است و این در حالی است که نصف دانش آموزان و معلمین را زنان تشکیل می دهند. بر این اساس این پژوهش در صدد شناسایی موانع ارتقای زنان به پست های مدیریتی در آموزش و پرورش شهرستان ارومیه می باشد.
Researchers (Student)، mohsen rafiee (Primary Advisor)، Abolfazl Ghasemzadeh (Advisor)