Research Specifications

Home \اثربخشی آموزش راهبردهای ...
Title اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر رضایت تحصیلی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه شهر بغداد
Type of Research Thesis
Keywords راهبردهای فراشناختی، راهبردهای یادگیری، رضایت تحصیلی، اضطراب ریاضی
Abstract عوامل مرتبط با شاخص های تحصیلی دانش آموزان از دیر باز مورد علاقه بسیاری از محققان، صاحب نظران و دست اندرکاران آموزش بوده است. از این رو، متخصصان تعلیم و تربیت عوامل گوناگونی را مشخص کرده اند که تأثیر زیادی بر شاخص های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان دارند. این عوامل را می توان در چهار دسته فردی، آموزشگاهی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم نمود (عاطفی، 1403). از میان این عوامل، ابعاد فردی به عنوان موضوع اصلی در مطالعات روان شناسی و علوم تربیتی مطرح شده و مورد پژوهش قرار گرفته است. با این حال، باید در نظر داشت که عوامل و متغیرهای فردی آن چنان در هم تنیده و در تعامل با یکدیگر هستند که تعیین نقش و سهم هر یک از آن ها با دشواری رو به روست.
Researchers (Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، abolfazl farid (Advisor)