|
Title
|
نقش یادگیری خودتنظیم، انگیزش درونی و پشتیبانی ادراک شده از سوی معلم در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس راهنمایی کرکوک
|
|
Type of Research
|
Thesis
|
|
Keywords
|
یادگیری خودتنظیم، انگیزش درونی، پشتیبانی ادراک شده از سوی معلم، عملکرد تحصیلی
|
|
Abstract
|
عملکرد تحصیلی یکی از شاخص های کلیدی در نظام آموزشی به شمار می آید و از دغدغه های اصلی متخصصان تعلیم و تربیت محسوب می شود. این مفهوم به میزان دستیابی دانش آموزان به اهداف آموزشی و مهارت های مورد انتظار اشاره دارد و به عنوان معیاری برای ارزیابی اثربخشی فعالیت های آموزشی معلمان و تلاش های یادگیرندگان به کار می رود (تو و همکاران ، 2021).
عملکرد تحصیلی معمولاً به عنوان فعالیتی تعریف می شود که در آن دانش آموز در نتیجه ی انجام تکالیف درسی، شرکت در کلاس و آزمون های استاندارد، به اهداف آموزشی خود دست می یابد. هرچه عملکرد تحصیلی بهتر باشد، فرصت ها و شرایط مساعدتری برای رشد علمی، اجتماعی و فردی دانش آموزان فراهم می شود (اشرف زاده و همکاران، 1402
|
|
Researchers
|
(Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Jafar Bahadorikhosroshahi (Advisor)
|