Research Specifications

Home \نقش یادگیری خودتنظیم، انگیزش ...
Title نقش یادگیری خودتنظیم، انگیزش درونی و پشتیبانی ادراک شده از سوی معلم در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس راهنمایی کرکوک
Type of Research Thesis
Keywords یادگیری خودتنظیم، انگیزش درونی، پشتیبانی ادراک شده از سوی معلم، عملکرد تحصیلی
Abstract عملکرد تحصیلی یکی از شاخص های کلیدی در نظام آموزشی به شمار می آید و از دغدغه های اصلی متخصصان تعلیم و تربیت محسوب می شود. این مفهوم به میزان دستیابی دانش آموزان به اهداف آموزشی و مهارت های مورد انتظار اشاره دارد و به عنوان معیاری برای ارزیابی اثربخشی فعالیت های آموزشی معلمان و تلاش های یادگیرندگان به کار می رود (تو و همکاران ، 2021). عملکرد تحصیلی معمولاً به عنوان فعالیتی تعریف می شود که در آن دانش آموز در نتیجه ی انجام تکالیف درسی، شرکت در کلاس و آزمون های استاندارد، به اهداف آموزشی خود دست می یابد. هرچه عملکرد تحصیلی بهتر باشد، فرصت ها و شرایط مساعدتری برای رشد علمی، اجتماعی و فردی دانش آموزان فراهم می شود (اشرف زاده و همکاران، 1402
Researchers (Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Jafar Bahadorikhosroshahi (Advisor)