مشخصات پژوهش

صفحه نخست /مطالعه شیمی محاسباتی برهمکنش ...
عنوان مطالعه شیمی محاسباتی برهمکنش های بین مولکولی موجود در سیستم های اتکتیک عمیق در مقیاس نانو و شبیه سازی فرایند گذار فاز آنها
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها حلال های اتکتیک عمیق (DES)، مکانیک مولکولی، مکانیک کوانتومی، گذار فاز
چکیده در این رساله هدف نهائی این است که ارتباط بین ساختار مولکولی و الکترونی مولکول های تشکیل دهنده این حلال ها و گذارهای فاز آن ها را مشخص کنیم و معایب و نقائص موجود در آن ها را به ساختار مولکولی ربط داده و با تغییر این ساختارها، اقدام به برطرف نمودن این معایب و نقائص نمائیم. به عبارت دیگر با الگو قرار دادن ساختارهای مولکولی متعلق به حلا های اتکتیک عمیق موجود، سیستم های جدیدی را طراحی کنیم که از لحاظ تعادلات فاز مشابه بوده و خواص بهبود یافته ای مانند نقاط جوش پائین تر یا ساختار بی خطرتر و زیست سازگارتری داشته باشند. در مرحله بعد با استفاده از حلال های اتکتیک عمیق که هم فاز خالص آن ها و هم گذار فاز آ نها را شبیه سازی کرده ایم به شبیه سازی فرآیند های جداسازی، که یکی از مهمترین مراحل تولید محسوب می شود، با استفاده از آن ها شبیه سازی نموده و کارآیی آن را با سیستم های استاندارد مقایسه خواهیم کرد. در این شبیه سازی ها به سیستم های مهم داروئی و در صورت داشتن زمان کافی به برخی سیستم های صنعتی مانند شیرین سازی گاز خواهیم پرداخت.
پژوهشگران پریسا جهان بخش بناب (دانشجو)، علیرضا راستکار ابراهیم زاده (استاد راهنما)، جابر جهان بین سردرودی (استاد راهنما)، مهدی اسرافیلی دیزجی (استاد مشاور)