مشخصات پژوهش

صفحه نخست /بررسی پتانسیل برخی از ...
عنوان بررسی پتانسیل برخی از فیتولیگاندها در مهار عملکرد آنزیم بتالاکتامازOXA-58 باکتری Acinetobacter baumannii از طریق داکینگ مولکولی
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها داکینگ، فیتوشیمیائی، اسینتوباکتر بومانی، مقاومت آنتی بیوتیکی
چکیده مطالعات اپیدمیولوژی گسترش عفونت های مربوط به باکتری A. baumannii در کشورهای اروپائی نظیر انگلستان، فرانسه، اسپانیا، نروژ و هلند، کشورهای آمریکای شمالی نظیر آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین نظیر آرژانتین، برزیل، شیلی و کلمبیا، کشور های آفریقائی، کشور های آسیائی نظیر عراق، افغانستان، چین، تایوان، هنگ کنگ، ژاپن، کره و کشور های قاره اقیانوسیه نظیر استرالیا را نشان می دهد [19]. در کشورهای اطراف ایران (افغانستان و عراق)، که در شرایط جنگی به سر میبرند، گزارشات اخیر نشانگر افزایش شیوع سویه دارای مقاومت داروئی A. baumannii و گسترش آن به ایران نیز است [20]، لذا توجه به مشکلات درمانی که این باکتری در این برهه از زمان بوجود آورده اند و ارائه راه حل مناسب در پیشگیری و کنترل اپیدمولوژی بیماری های ناشی از آن ضروری به نظر می رسد.
پژوهشگران سعیده شیرازی دهخوارقانی (دانشجو)، لیلا زرندی میاندواب (استاد راهنما)، الهه زاده حسینقلی (استاد راهنما)، نادر چاپارزاده (استاد مشاور)