مشخصات پژوهش

صفحه نخست /سنتز لیگاندهای دهنده نیتروژن ...
عنوان سنتز لیگاندهای دهنده نیتروژن و اکسیژن از 2-اتیل پیکولینات و بررسی رفتار کوئوردیناسیونی آنها با برخی از فلزات واسطه
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها لیگاندهای دهنده نیتروژن و اکسیژن، 2-اتیل پیکولینات، رفتارکوئوردیناسیونی، کمپلکس
چکیده از تراکم آمینها با ترکیبهای کربونیل دار به روش باز شیف میتوان لیگاندهای جدید دهنده نیتروژن و اکسیژن تهیه کرد.این لیگاندها اکثرا از مسیرهای سنتزی مستقیم و دارای بازده خوب قابل تهیه هستند. دسترسی ساده برای تهیه و تنوع ساختاری گسترده ازمزایای این دسته از لیگاندها محسوب میشود.از ترکیب این لیگاندها با فلزات واسطه کمپلکس های چند هسته ای سنتز میشوند که در حوزه شیمی معدنی از اهمیت ویژه ای به علت داشتن خواص مغناطیسی وکاتالیستی و دارویی و نوری برخوردار هستند.در این پژوهش لیگاند دهنده نیتروژن و اکسیژن از 2- اتیل پیکولینات سنتز و به وسیله روشهای طیف سنجی NMR, IR, Uv-Visشناسایی خواهد شد. کمپلکس های چند هسته ای حاصل ازاین لیگاند با برخی از فلزات واسطه در حضور نمک های مناسب به عنوان یون مخالف و حلال تهیه ورفتار کئوردیناسیونی این لیگاند با برخی از فلزات واسطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ساختار این کمپلکسها به وسیله بلورنگاری پرتو ایکس و تکنیک های1HNMR وIR وTGAمورد بررسی قرارمی گیرند.
پژوهشگران زهره ذبیح الهی (دانشجو)، رحمان بیکس (استاد راهنما)، مؤید حسینی صدر (استاد راهنما)، بهزاد سلطانی دهخوارقانی (استاد مشاور)