مشخصات پژوهش

صفحه نخست /بهینه سازی مقاوم زنجیره انرژی ...
عنوان بهینه سازی مقاوم زنجیره انرژی و آب با در نظر گرفتن عدم قطعیت ها
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها زنجیره انرژی الکتریکی و آب، مدیریت یکپارچه سیستم های قدرت، الکتروپمپ، اقتصاد انرژی الکتریکی، بهینه سازی مقاوم، عدم قطعیت، پایداری زنجیره
چکیده انرژی، آب و غذا بصورت تفکیک ناپذیری با یکدیگر در ارتباط هستند. تغییر در یک پارامتر در دو پارامتر دیگر تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال تولید مواد غذایی نیازمند آب است. استخراج آب، تصفیه، نمک زدایی آب، زهکشی و توزیع آب نیازمند انرژی است. تولید انرژی نیز، به منظور خنک کردن نیروگاه ها، تولید در نیروگاه های برق آبی و گاز طبیعی و همچنین استخراج زغال سنگ برای نیروگاه های حرارتی نیازمند آب است. سوخت زیستی نیز برای تولید انرژی نیاز به مواد غذایی دارد. بنابراین سیاستگذاران و محققان بر لزوم و ضرورت مطالعه زنجیره انرژی، آب و غذا تاکید کرده اند که هدف آن استفاده از منابع بصورت کارآمد است. روش زنجیره، بیانگر این است که بجای تمرکز بر بخش های انرژی، آب و غذا بطور مستقل، مدیریت و تصمیم گیری بطور همزمان صورت گیرد. اعتقاد اصلی در زنجیره، ارتباط بین سه بخش انرژی، آب و غذا و بهم پیوستگی و مدیریت یکپارچه این سه بخش می باشد که سودمندتر از رویکرد واحد آن است.
پژوهشگران مرتضی آهنگری حساس (دانشجو)، نوید تقی زادگان کلانتری (استاد راهنما)، بهنام محمدی ایواتلو (استاد مشاور)، امین صفری (استاد مشاور دوم)