مشخصات پژوهش

صفحه نخست /تهیه نانو رنگهای عایق رطوبت، ...
عنوان تهیه نانو رنگهای عایق رطوبت، ضد خوردگی و مقاوم در برابر سایش با استفاده از گرافن اکسیدهای عامل دار شده با عناصر فلزی
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها نانوذرات، نانورنگ ها، ضد خوردگی، ضد سایش، عایق رطوبت
چکیده ضرورت و اهمیت پژوهش رنگ ها در هر صنعت و بر روی هر سطحی که به کار گرفته شوند دارای یک سری نقطه ضعف اساسی هستند. بسیاری از رنگ ها در برابر حرارت، ضربه، خراش و آب آسیب پذیر هستند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد فناوری نانو به بررسی اتم ها و ذرات تشکیل دهنده مواد می پردازد. در صنعت رنگ نیز فناوری نانو با در نظر گرفتن ویژگی ها و رفتارهای ذرات تشکیل دهنده رنگ تحت شرایط مختلف، سعی در بهبود ویژگی های رنگ و ایجاد ویژگی های جدید در ذرات رنگ و ممکن کردن استفاده از آن در مقیاس های بزرگ تر داشته است. این نوع از رنگ ها در واقع جایگزینی مناسب برای ایجاد حفاظت در مقابل خوردگی هستند که در عین حال به حفاظت کاتدی به مراتب کمتری نیاز دارند. این نوع از رنگ ها دارای کپسول های میکرو یا نانو حاوی موادی خاص هستند که در هنگام آسیب دیدن رنگ محتوای آن ها آزاد می شود. این نوع از سیستم های خود ترمیم شونده برای ساختارهای فلزی تحت محافظت کاتدی و حساس در مقابل میدان های الکتریکی و اسیدیته طراحی شده اند.
پژوهشگران مجید رازقی الوندی (دانشجو)، عبدالرضا ابری (استاد راهنما)، رحیم محمدرضائی (استاد مشاور)، مجید مظهر قراملکی (استاد مشاور دوم)