مشخصات پژوهش

صفحه نخست /تلفیق روش های میکرواستخراج ...
عنوان تلفیق روش های میکرواستخراج فاز مایع با تکنیک رنگ سنجی مبتنی بر گوشی های هوشمند جهت آماده سازی و اندازه گیری گونه های معدنی
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها میکرواستخراج فاز مایع، گوشی های هوشمند، رنگ سنجی، گونه های معدنی
چکیده گونه های معدنی مضر بخصوص فلزات سنگین به دلیل تأثیر منفی بر موجودات زنده و به هم ریختن تعادل محیطی، به عنوان اصلی ترین آلاینده های معدنی در محیط به شمار می روند. استفاده از روش های ساده و دقیق برای بررسی فلزات سنگین در مطالعات زیست محیطی حائز اهمیت است. در حال حاضر، برآورد دقیق غلظت فلزات سنگین در خاک و اکوسیستم های مختلف یک چالش بزرگ است. از این رو لازم است با روش های سریع و کم هزینه میزان عناصر سنگین در نمونه های زیستی تشخیص داده شده تا از انتقال آنها به سایر موجودات از جمله انسان تحت کنترل درآید. گوشی های هوشمند ابزاری موثر برای اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری نتایج هستند. آماده سازی نمونه بخش مهمی از تشخیص تحلیلی برای دسترسی به نتایج دقیق و حساس است. از این رو انتخاب روش تهیه نمونه مناسب به ما در دستیابی به هدف تحلیلی کمک می کند. LLE و SPE تکنیک های سنتی برای آماده سازی نمونه هستند. توجه به ساده سازی و کوچک سازی، آماده سازی نمونه برای کاهش مصرف حلال آلی منجر به جایگزینی این روش های استخراجی با روش های ریز استخراج می شود که LPME و SPME نامیده می شوند. که هر کدام به چند روش طبقه بندی می شوند. تجهیزات میکرواستخراج از نظر در دسترس بودن، قابلیت حمل آسان، عملکرد بالا و هزینه کم، اهمیت دارند. گوشی های هوشمند ابزاری موثر برای اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری نتایج هستند.
پژوهشگران نیر اژدری (دانشجو)، زهرا ایازی خورده بلاغ (استاد راهنما)، الهه رحیم پور (استاد مشاور)، بیوک حبیبی (استاد راهنمای دوم)