مشخصات پژوهش

صفحه نخست /ساخت فیبر میکرواستخراج با فاز ...
عنوان ساخت فیبر میکرواستخراج با فاز جامد یکپارچه غشایی مبتنی بر پلی اتر سولفون و کاربرد آن در اندازه گیری داروی کورتیکو استروئیدی بودزوناید توسط کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها میکرواستخراج با فاز جامد، پلی اتر سولفون، کورتیکو استروئید، بودزوناید
چکیده آماده سازی نمونه برای آنالیز ترکیبات در نمونه های حقیقی اهمیت زیادی دارد بیشترین زمان آنالیز صرف جمع آوری و تهیه نمونه می شود و منشأ احتمالی عدم دقت و صحت در آنالیز است. آماده سازی نمونه می تواند شامل روش های تمیز کردن برای نمونه های بسیار پیچیده باشد، یا فراهم کردن شرایطی برای اینکه آنالیت ها را به یک غلظت مناسب برساند. در حالت کلی آنالیزهای شیمیایی از مراحل مختلفی از جمله آماده سازی نمونه، جداسازی، شناسایی آنالیت، اندازه گیری (توسط دستگاه های تجزیه ای) و ارزیابی و تحلیل داده ها تشکیل می شوند. استخراج مایع-مایع و استخراج فاز جامد از روش های رایج استفاده شده برای آماده سازی نمونه هستند ]1[. امروزه توسعه روش های استخراج مینیاتوری شده تحت عنوان روش های میکرواستخراج بدلیل مزایای فراوان از قبیل سبز بودن روش و فاکتور تغلیظ بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توسعه فازهای جاذب مبتنی بر پلیمرهای غشایی با ساختار یکپارچه و متخلخل تأثیر شگرف و قابل توجهی در پیشرفت متدهای آماده سازی نمونه داشته است. در این پایان نا مه بعنوان آنالیت مدل از داروی کورتیکواستروئیدی بودزوناید استفاده خواهد شد. میکرو استخراج با فاز جامد بعنوان یک تکنیک تهیه نمونه عاری از حلال مطرح است، که اولین بار در سال 1990 توسط پروفسور پاولزین در دانشگاه واترلو معرفی شد ]3,2[. پایه اصلی این روش بر اساس استفاده از مقدار کم فاز استخراج کننده، معمولا کمتر از یک میکرو لیتر می باشد. حجم نمونه در این تکنیک می تواند خیلی زیاد باشد، مانند نمونه برداری مستقیم از هوای اتاق، آب دریاچه. فاز استخراج کننده هم می تواند پلیمر مایع با وزن مولکولی بالا (مشابه فاز ساکن کروماتوگرافی) و یا جاذب جامد با خلل و فرج زیاد برای افزایش سطح تماس برای جذب سطحی باشد.
پژوهشگران پریسا آقازاده برمس (دانشجو)، امیر عباس متین (استاد راهنما)، حسین هاشم پور (استاد مشاور)، الهه رحیم پور (استاد راهنمای دوم)