مشخصات پژوهش

صفحه نخست /تهیه نانوکامپوزیتهای بایوچار ...
عنوان تهیه نانوکامپوزیتهای بایوچار حاصل از ساقه ی گیاه هوردم مورینیوم با هیدروکسیدهای دوتایی لایه ای بر پایه ی منیزیم، آهن و مگنتیت و بررسی شیمی فیزیکی فرآیندهای جذب آلاینده های آب توسط آن ها
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها : نانو کامپوزیتهای بایوچار- هوردم مورینیوم - هیدروکسیدهای دوتایی لایه ای- فرآیندهای جذب- آلاینده های آب
چکیده در سال های اخیر، این سیاره دستخوش تغییرات شدیدی بوده است تغییرات ناشی از سوء استفاده بی رویه انسان از منابع طبیعی. با رشد بخش صنعتی مدرن و افزایش مصرف آب برای مقاصد مختلف صنعتی و خانگی، تعداد مشکلات زیست محیطی افزایش یافته است. پساب های کارخانه های مختلف منابع آب ما را با فلزات سنگین سمی، ترکیبات آلی، مواد شوینده، آفت کش ها و سایر آلاینده های آلی و معدنی آلوده می کنند. [31] این مسئله مورد نگرانی جدی است زیرا آب زندگی در کره زمین را حفظ می کند و برای بقا بسیار حیاتی است. در نتیجه ، این باعث اثرات نامطلوب بر سلامتی همه انسانها ، حیوانات ، پرندگان و سایر موجودات زنده و آسیب های زیست محیطی تهدید کننده زندگی شده است.بنابراین حذف آلاینده ها از فاضلاب از اهمیت اساسی برخوردار است. روشهای سنتی گران است و ثابت شده است که در دراز مدت کارآمدتر است بنابراین ، تقاضای فوری برای گزینه های پایدار و بهتر برای تصفیه فاضلاب برای خلاص شدن از آلاینده های کشنده قبل از ورود به بدن که بیشترش از آب تشکیل شده وجود دارد. جذب، یعنی جذب توسط زیست توده ، یک راه حل اقتصادی ، کارآمد و سازگار با محیط زیست است که در تصفیه فاضلاب و کشاورزی کمک خواهد /فرآورده های جانبی (زیست توده) برای جذب آلاینده هایی مانند فلزات سنگین و رنگ در مدیریت پسماند ایده آل است ، زیرا میزان پردازش مورد نیاز حداقل است. بنابراین می توان از آنها برای سیستم های بیوفیلتراسیون و اهداف دیگر استفاده کرد. تجزیه حرارتی زیست توده (به دست آمده از گیاهان) ، در دماهای مختلف از 300 تا 1000 درجه سانتیگراد ، در حضور جزئی یا عدم وجود اکسیژن (همچنین به عنوان پیرولیز نیز شناخته می شود) افزایش می یابد.[32] بایوچار، یک جاذب تجدیدپذیر، کم هزینه و پایدار، توجه گسترده ای را برای حذف آلاینده ها از آب و فاضلاب، از جمله نیترات، به خود جلب کرده است.
پژوهشگران هانیه فرامرزی لیقوان (دانشجو)، سید مسعود سیداحمدیان (استاد راهنما)، علیرضا امانی قدیم (استاد مشاور)، ذوالفقار رضوانی (استاد راهنمای دوم)