مشخصات پژوهش

صفحه نخست /همبسته های نوروفیزیولوژیک ...
عنوان همبسته های نوروفیزیولوژیک پاسخ بازداری در اختلال نقص توجه/بیش فعالی
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها اختلال نقص توجه/بیش فعالی ,بازداری, تکلیف برو نرو, الکتروانسفالوگرام کمی,عدم تقارن, نسبت توان, توان نسبی,توان مطلق
چکیده اختلال ADHD,اختلال رشدی دستگاه عصبی بسیار شایعی است. ویژگی ای که اغلب در بین افراد مبتلا به این اختلال مشاهده کی شود ,عدم بازداری رفتاری است. تا کنون با ابزارهای مختلفی به مطالعه ساختار و کارکرد مغز پرداخته شده است که یکی از قابل دسترس ترین و ارزان ترین آنها که با دقت زمانی ومکانی بالایی به مطالعه مغز می پردازد,QEEG می باشد.مطالعات زیادی در رابطه با شاخص های فیزیولوژیکی افراد سالم و ADHD صورت گرفته و حتی با کمک ابزاری مثل QEEG با تفاوتی که در الگوهای امواج ساطع شده از مغز وجود دارند انواع مختلف و زیر شاخه هایی برای اختلالات مختلف از جمله ADHD معرفی شده است. اما مطالعاتی که در حین انجام یک تکلیف ویژه شناختی و تفاوتی که این تکلیف ویژه بر الگوهای QEEG می گذارند اندک می باشد و هدف از این پژوهش ,مطالعه و بررسی شاخص های نوروفیزیولوژیک QEEG در حین انجام تکلیف gonogo, برای بررسی عملکرد بازداری و تفاوت الگوهای افراد مختلف است.
پژوهشگران شبنم رشتبریان اجاقکندی (دانشجو)، غلامرضا چلبیانلو حسرتانلو (استاد راهنما)، سیدغلامرضا نورآذر (استاد مشاور)، رضا عبدی (استاد مشاور)