مشخصات پژوهش

صفحه نخست /مدل یابی رابطه سرزندگی تحصیلی ...
عنوان مدل یابی رابطه سرزندگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی با نقش واسطه ای امید به زندگی در دوران کرونا، در دانش آموزان متوسطه دوره دوم
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها سرزندگی تحصیلی، سازگاری تحصیلی، امید به زندگی، کرونا
چکیده هدف پژوهش مدل یابی رابطه سرزندگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی با نقش واسطه ای امید به زندگی در دوران کرونا، در دانش آموزان متوسطه دوره دوم است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر رشت در سال تحصیلی 1401-1400 خواهند بود که از این جامعه بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای و بر اساس جدول مورگان تعداد 250 نفر انتخاب شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به طوری که ابتدا از بین مدارس شهر رشت تعداد 4 مدرسه متوسطه دوم به صورت تصادفی انتخاب شده و از بین مدارس انتخاب شده تعداد 7 کلاس انتخاب شده و بررسی خواهند شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) استفاده خواهد شد. همچنین برای تحلیل فرضیه های پژوهشی از روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل معادلات ساختاری در نرم افزار SPSS.21 و لیزرل استفاده خواهد شد.
پژوهشگران سیده عارفه موسوی جنبه سرائی (دانشجو)، سیاوش شیخعلی زاده (استاد راهنما)، غلامرضا گل محمدنژاد بهرامی (استاد مشاور)