مشخصات پژوهش

صفحه نخست /تدوین و اعتباریابی بسته ...
عنوان تدوین و اعتباریابی بسته پیشگیری از قلدری/قربانی فضای مجازی مبتنی بر نقش عوامل فرهنگی، شناختی و هیجانی و اثربخشی آن بر عزت نفس و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان متوسطه اول
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها قلدری و قربانی فضای مجازی، عزت نفس، انعطاف پذیری شناختی
چکیده باوجوداینکه تحقیقات در مورد مسائل مربوط به زورگویی سایبری افزایش یافته است، تحقیقات ارزیابی اثربخشی برنامه های مداخله مبتنی بر مدرسه در کاهش و بهبود عوامل مؤثر بر آزار و اذیت سایبری هنوز مورد نیاز است. لذا با توجه به شیوع این پدیده در میان نوجوانان ایرانی و نبود برنامه آموزشی مدون، تدوین بسته آموزشی جامع با محوریت پیشگیری از رفتارهای قلدری و قربانی در فضای مجازی با توجه به نقش عوامل فرهنگی، شناختی و هیجانی برای اثربخشی بالا ضروری است تا علاوه بر مقابله با این پدیده، مانع پیامدهای بالقوه عزت نفس پایین و نقصان انعطاف پذیری شناختی نوجوانان شد. بنابراین در پژوهش حاضر سعی شده است تا با تدوین بسته ی پیشگیری از آزار و اذیت فضای مجازی با توجه به عوامل فرهنگی، شناختی و هیجانی، این شکاف پژوهشی تکمیل شود.
پژوهشگران فاطمه علی پور (دانشجو)، ابوالفضل فرید (استاد راهنما)، رامین حبیبی (استاد مشاور)، غلامرضا گل محمدنژاد بهرامی (استاد مشاور دوم)