مشخصات پژوهش

صفحه نخست /تدوین بسته ی آموزشی خودتنظیمی ...
عنوان تدوین بسته ی آموزشی خودتنظیمی تحصیلی- انگیزشی و اثربخشی آن بر ادراک شایستگی تحصیلی و کاهش رفتار خود شکن آموزشی دانش آموزان دختر شهر تبریز.
نوع پژوهش پایان نامه
کلیدواژه‌ها خودتنظیمی تحصیلی- انگیزشی، ادراک شایستگی تحصیلی، رفتار خودشکن تحصیلی
چکیده در سال های اخیر نگرانی های فزاینده ای در مورد عملکرد تحصیلی دانش آموزان در متولیان آموزشی وجود داشته است. تحصیل از مهم-ترین دغدغه های هر نظام آموزشی در تمامی جوامع است. موفقیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان هر جامعه نشان دهنده موفقیت نظام آموزشی در زمینه هدف یابی و توجه به رفع نیازهای فردی است.با وجود تبیین رابطه خودتنظیمی با شایستگی تحصیلی و رفتارهای خودشکن، مطالعات در زمینه رابطه آموزش خودتنظیمی و تاثیر آن بر روی شایستگی تحصیلی و رفتارهای خودشکن و همچنین آموزش راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی انگیزشی بسیار محدود است و نیاز به مطالعه و بررسی بیشتر در این رابطه وجود دارد. لذا سؤال اساسی پژوهش حاضر این است که آیا برنامه آموزش خودتنظیمی تحصیلی- انگیزشی بر شایستگی تحصیلی و رفتارهای خودشکن تحصیلی دانش آموزان تأثیردارد؟ شناسایی جنبه های آموزش خودتنظیمی ممکن است پیامدهای مهمی برای حمایت از مهارت های تنظیمی کودکان و همچنین موفقیت آنها در مدرسه و اجتماع داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه پژوهش های زیادی در خودتنظیمی تحصیلی- انگیزشی و بررسی اثربخشی آن بر شایستگی تحصیلی و کاهش رفتار خود شکن آموزشی دانش آموزان انجام نشده است لذا پژوهش حاضر با هدف طراحی و اجرای بسته آموزشی خودتنظیمی تحصیلی- انگیزشی و بررسی اثربخشی آن بر شایستگی تحصیلی و کاهش رفتار خود شکن آموزشی انجام می شود.
پژوهشگران زهرا واحدی (دانشجو)، رامین حبیبی (استاد راهنما)، جواد مصرآبادی (استاد مشاور)، سیاوش شیخعلی زاده (استاد مشاور دوم)